WELCOME !!!

GET READY TO HEAR WHEN MY HEART SPEAKS!!!!!

Friday, August 27, 2010

cikgu vs teacher

alhamdulilah..
niat aku tuk bekerja slps blk dr konvo akhrnya termakbul..slps hmpr 3 bln asyk mkn,tdo,tgk tv, bc novel tiap2 hari xwat paper..rutin harian akhrnya sudah bertukar!! hahaha..dpt offer jd cikgu wei..ganti pon gantilah..yg pntg cikgu jgk..huh!

dpt calling from ppd masa kat penang..sbnrnya kena stat 8/8..tp aku still kat penang n decide nk blk trg 8 hrbln mlm so ppd kata kena stat 9hrbln la..giler btol pg2 smpai je kat umah siap2 tros p sklh..ade ke mcm tu?? xaci btol r..dah r bdn penat giler tdo pon blom smpat cover..masa kat penang tu kan aku wat byk aktiviti..hahaha..tp aku still bertuah g..dpt calling again n aku diberi cuti khas..so stat keesokkan hrnya..hahaha..ok la tu..sbb bdn dah fresh n jiwa dah bersemangat giler nk mngajar neh!!

knpa cikgu??? - sbb aku ajr bm..major aku kat usm tu..so byk bnda bley praktis ni..
knpa teacher?? - sbb aku ajr science..matilah aku!

dpt mngajar plk satu sklh ngan mak aku..aishh jmpa ngan mak 24/7 la kalo camni..kat umah jmpa kat tmpt keje jmpa! haha..so p sklh ngan mak je lah..ok jgk sbb ak mmg mls tuk drive..bijak gak idea ako..n bagus la gak cdgn ppd bg aku sklh ni..lalala

yg mmbuatkan aku rs kekonfusesan sket tu..ramai ckgu2 kat sklh ni kwn mak aku..yg aku knl dr kecik2 lagi..yg membahasakan aku ni 'along' bg mrka..yg slalu dtg umh aku time2 wat knduri..mslhnya bkn sorg dua tp ramai..sblm ni pggl diaorg sume ada title 'makcik' kat dpn..xkan dah jd seangkatan ngan diaorg ni nk pggl 'kak' plk..aduss mslh btol r!! sesetgh tu plk bekas cg2 aku ms zmn sklh rndah..lg la haru! nk pggl 'kak' kat mereka..mcm tak patut je..diaorg tu ckgu aku dulu lorh...so solutionnya yg muda2 @pon dipggl saf2 baru saje yg aku ltk title 'kak' kat dpn..yg prnh jd cikgu aku dulu ak still pggl 'cikgu'..hahaha..diorg pon ok jer..wat2 phm la tu..

sape kat 1 sklh ngan mak sndiri xbesh?? best hape! boring2 aku p lepak ngan mak aku..time xde kls..hahaha..smbl2 tu sembang ngan cikgu2 lain jgk.. bila xtahu psl sesuatu bnda prgi tnya terus kat mak aku..xyah pk byk2 kali nk tnya org sbb kita ni kan baru lg so mmg teramat2 malulah..lg 1 kelebihan, diaorg xbrani la nk wat mcm2 kat kita..i mean srh buat bnda2 yg xperlu bg guru ganti la..sbb mak i ada kot..so dia akn tahu tu sptutnya keje sape buat(i bkn yg jns report tau!)..lalala

ok la jgk mngajar ni..dah nk msk mggu keempat dah..bdk2 xla memeningkan sgt..nakal sket2 tu mmg ade..tp xla melampau..ade2 kalo kesabaran dah smpai thp minimum aku sakit hati gak..tp kdg2 je..hrp2 aku dipermudahkan dan diberi berbyk2 kesabaran dlm mendidik mrka semua..dan semoga ilmu yg aku berikan wpon xseberapa akan diberkati sentiasa..aminn..

~~ kdg2 berfikir jgk..ade org ckp aku sgt 'jangok' bila prgi mngajar..ye ke?? aku rs cam biasa jer..tp kan yg trkejutnya abah pon prnh komen aku pakai bj p sklh mcm nk p knduri jer..hahaha..bdk2 pon ade yg kata ak sgt bergaya..i bergaya??? giler ah mcm biasa la!..myb bj2 yg aku pakai tu colourful n bling2 kut, ade manik2..sbb tu diaorg ckp begitu..ahakz! :)

No comments:

Post a Comment