WELCOME !!!

GET READY TO HEAR WHEN MY HEART SPEAKS!!!!!

Sunday, August 22, 2010

RAMADHAN 1431H

ramadhan kali ini..ogos 2010,

24j/7h aku ditemani keluarga trsyg..mgkin aku insan bertuah pada kali ini..dapat berpuasa penuh selama sebulan bersama famili..harapan byk org yg mgkin tdk tertunai..disebabkan oleh tuntutan kerja dan pembelajaran msg2..tp aku bertuah!..mgkin peluang ini sudah tidak ada utk tahun2 yg mendatang dan seterusnya..siapa tahu?? seharusnya aku perlu menghargai peluang keemasan ini dengan sepenuh hati..sesungguhnya aku bersyukur di atas nikmat pemberianmu ya allah

sehingga hari ini ramadhan ke-12, PAYA masih tdk dpt berbuka dgn kami..dia bekerja..dan mak pon kata mgkin tahun ini dia lgsg xdpt merasa masakan mak semasa berbuka..doa sy moga kamu sentiasa dilimpahkan rezeki yg baik..aminn..

ramadhan pertama aku berstatus sbg pekerja..sgt penat sehinggakan tiap2 hari mmg akan tertido around 3 pm- 4 pm..huhu..

baru 3 kali ke bazar ramadhan..2 kali mngikut abah dan 1 kali lg bersama pijan..dan bila berada disana selalu buntu utk membeli apa yg mahu dimakan..tp sehingga ke hr ini aku msh blom berpeluang utk mkn kuih tepung pelita..padahal itu ialah kuey peberet aku di bln puasa..aishh??

kdg2 merasakan diri ini sgt kesunyian..mgkn tanpa teman2 di sisi..terasa diri ini seolah2 tdk punye kwn lgsg..semua org sudah jauh dan membawa haluan msg2..bila difikirkan itu semua adlh lumrah alam..semua org harus menerimanya..

doaku semoga ramadhan kali ini dapat aku lalui dgn penuh makna dan sempurna..dpt mengharunginya dengan penuh kesabaran...aku memohon semoga Tuhan memberikanku kekuatan dan menerima segala amalanku.. moga aku akan beroleh keberkatan darinya dan sentiasa dilimpahkan rezeki yg baik..insyaalah..

~~ MAY ALLAH BLESS ME ALWAYS ~~

No comments:

Post a Comment